Voiko viinan tai humalan taakse mennä piiloon? Humalalla en tarkoita nyt sitä kasvia. Niin voiko kaikki tekemisensä ja töppöilynsä selittää sillä, että en muista juuri mitään, olinhan kännissä?
Se on hyvä selitys, mutta valitettavasti väärä. Riisuuko kännitila sitten tämän kontrollin? Juu, ihan varmasti se sen tekee, mutta silti; kännissä tai ei niin mitä tahansa ei voi seurauksitta tehdä. Vai onko se alttius "tehdä mitä tahansa" jo olemassa ja kun vetää lärvit niin se sitten toteutuu. Jos ihmisellä on olematon itsetunto, niin uskon kyllä, että sitä alttiuttakin on. Onhan se hienoa kun on haluttu ja kaikki ylistävät ja haluavat sinua. No, ei se tietenkään näin simppeliä ole, mutta yksinkertaistaakin pitää joskus.
Kännissä on myös hyvä olla rehellinen. Enhän voi tällaisia asioita selvänä puhua, mutta kun olen huppelissa niin voin sanoa todelliset mielipiteeni ja ilmaista aidot tunteeni. Hmm. Viinahan ei vääristä ihmisen persoonaa ja persoonallisuutta. Romanien kanssa on muuten mukava ryypätä; ne ei puhu koskaan työasioista. Ja kun olet tarpeeksi kauan juonut ja olet päivitttäin kemiallisessa mielihyvässä tai varmaan pahassa niin olethan aito ja tunteva ihminen kaiken aikaa.
Kännissä voi myös itkeä ja huutaa ihan vapaasti. Voi surkutella itseään ja kirota kaikkia vittumaisia ihmisiä, jotka ovat sinulle väärin tehneet. Enhän sinä muuten joisi.
Kummallista kun muut ei ymmärrä.
Kommentit